دیجیتال برندینگ
برندسازی دیجیتال یک تکنیک مدیریت برند است که از ترکیب برندسازی اینترنتی و بازاریابی دیجیتال، برای توسعه یک برند،استفاده میکند.
در واقع، کسبوکارها با بازاریابی آنلاین، برندشان را در بسترهای مختلف دیجیتال توسعه میدهند. یک برند بدون حضور در فضای دیجیتال، مانند خودرویی بدون لاستیک است. گرچه روشهای قدیمی برندینگ هنوز کاملا ازبین نرفتهاند، اما کسبوکارهای امروزی به ابزارهای متنوعی ازبرندینگ دیجیتال احتیاج دارند تا خود را در فضای واقعی تثبیت کنند.درسایت ققنوس، با مفهوم دیجیتال برندینگ به طور خلاصه آشنا میشویم .
برخلاف دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ به معنای خلق ارتباط بین مصرفکننده و محصولات یا سرویسهایی است که تحویل دادهمیشوند. بنابراین با ابزارهای دیجیتال برندینگ، برند شما در دنیای واقعی شناخته میشود. بطورخلاصه، هدف دیجیتال برندینگ لزوما افزایش فروش نیست، بلکه دیجیتال برندینگ به دنبال افزایش آگاهی، تصویروسبک برند است؛ کارهایی که در بلند مدت باعث افزایش وفاداری مشتری میشود .
تفاوت دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ براساس کیفیت یک محصول یا سرویس، آن را تبلیغ میکند. در حالی که دیجیتال برندینگ کمی دقیقتر وجزئیتر است. دردیجیتال برندینگ به جای اینکه روی یک محصول خاص تمرکز کنیم، ارزشهای برجسته شرکت را بیان میکند.
زمانی که یک محصول تغییر میکند یا جایگزین میشود، برندینگ همواره نقش اساسی دارد. زمانی که مشتری محصولی را میخرد، برند در ذهن مشتری میماند. در حالی که دیجیتال مارکتینگ به جذب مشتری میپردازد.